УТЗиСЗ

Демографическая ситуация

О демографической ситуации в районе

Численность населения Пружанского района на 1 января 2023 года составила  42330  человек, в том числе:

г. Пружаны  - 19064 чел.,

г.п. Ружаны - 2808 чел.,

г.п. Шерешево - 1514 чел.,

сельская местность - 18944 чел.

 

 

 

 

 

 

Дэмаграфічная сітуацыя

Пра дэмаграфічную сітуацыю ў раёне

Колькасць насельніцтва Пружанскага раёна на 1 студзеня 2023 года склала  42330  чалавек,  у тым лiку:

г. Пружаны - 19064 чал.,

г.п. Ружаны - 2808 чал.,

г.п. Шарашова - 1514 чал.,

сельская мясцовасць - 18944 чал.

 

 

Сацыяльнае партнёрства

Сацыяльнае партнёрства - форма ўзаемадзеяння органаў дзяржаўнага кіравання, з'яднанняў наймальнікаў, прафесійных звязаў і іншых паважных органаў працаўнікоў, упаўнаважаных у адпаведнасці з актамі заканадаўства ўяўляць іх зацікаўленні, (суб'ектаў сацыяльнага партнёрства) пры распрацоўцы і рэалізацыі сацыяльна-эканамічнай палітыкі дзяржавы, заснаваная на ўліку зацікаўленняў розных пластоў і груп грамадства ў сацыяльна-працоўнай сферы пасярэдніцтвам перамоў, кансультацый, адмовы ад канфрантацыі і сацыяльных канфліктаў.

Асноўнымі прынцыпамі сацыяльнага партнёрства з'яўляюцца:

1) раўнапраўе бакоў;

2) выкананне нормаў заканадаўства;

3) паўнамоцнасць прыняцця абавязанняў;

4) самаахвотнасць прыняцця абавязанняў;

5) улік рэальных магчымасцяў прыняцця рэальных абавязанняў;

6) абавязковасць выканання дамоўленасцяў і адказнасць за прынятыя абавязанні;

7) адмова ад аднабаковых дзеянняў, што парушаюць дамоўленасці;

8) узаемнае інфармаванне бакоў перамоў пра змену сітуацыі.

Прадстаўніцтва зацікаўленняў працаўнікоў могуць ужыццяўляць адпаведныя прафесійныя звязы і іншыя паважныя органы працаўнікоў, што робяць на падставе актаў заканадаўства.

Прадстаўніцтва зацікаўленняў працаўнікоў не могуць ужыццяўляць кіраўнік арганізацыі і яго намеснікі.

Прадстаўнікамі зацікаўленняў наймальніка выступаюць кіраўнік арганізацыі ці твары, упаўнаважаныя заснаваўчымі дакументамі арганізацыі ці лакальнымі нарматыўнымі праўнымі актамі гэтых арганізацый.

(у рэд. Закона Рэспублікі Беларусь ад 20.07.2007 N 272-З)

Прадстаўніцтва зацікаўленняў наймальнікаў на рэспубліканскім, галіновым, тэрытарыяльным роўнях ужыццяўляюць адпаведныя з'яднанні наймальнікаў.

У   арганізацыях    Пружанскага   раёна    на   01.01.2024    дзейнічае          115  калектыўных дагавораў. 

 

 

 

 

 

 

Новае ў працоўным заканадаўстве

Радай Міністраў Рэспублікі Беларусь прынята пастанова, якой занесены істотныя змены ў пастанова ад 31.07.2014 № 744 "Пра аплату працы працаўнікоў" (далей - пастанова № 744) – гэта пастанова ад 26.01.2015 № 47 "Пра занясенне змен у пастанову Рады Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 31 ліпеня 2014 г. № 744" (далей - пастанова № 47).

Так, пастановай № 47 прынята новая рэдакцыя пункта 1 пастановы № 744 і адпаведна ўсталявана, што ў дзяржаўных арганізацыях і арганізацыях, дзе дзяржава з'яўляецца асноўным уласнікам (у статутным фондзе доля ўласнасці дзяржавы складае больш 50 адсоткаў) (далей - арганізацыі), падвышэнне заробнай платы (дзейных памераў тарыфных ставак (акладаў), стымуляцыйных і кампенсавальных выплат) працаўнікоў дапушчаецца толькі пры ўмове суадносіны ўзросты прадукцыйнасці працы і заробнай платы больш 1,0.

Што тут зменена, у параўнанні з раней дзейнічалай рэдакцыяй?

Першае, канкрэтызавана, што ўзрост заробнай платы працаўнікоў у паказаных арганізацыях дапушчаецца толькі пры ўмове суадносін узросту прадукцыйнасці працы і заробнай платы больш за 1,0 (у папярэдняй рэдакцыі - пры ўмове апераджальнага ўзросту прадукцыйнасці працы над узростам намінальнай налічанай сярэднямесячнай заробнай платы працаўнікоў).

Другое, з пастановы № 744 вынята забараняльная норма, паводле якой пры невыкананні ўмовы апераджальнага ўзросту прадукцыйнасці працы над узростам намінальнай налічанай сярэднямесячнай заробнай платы працаўнікоў фонд заробнай платы за справаздачны месяц змяншаецца да памеру, што забяспечвае суадносіны ўзросту прадукцыйнасці працы і заробнай платы не менш за 1,0.

Трэцяе, пералічаны пэўныя выплаты працаўнікам, памеры якіх дапушчаецца павялічваць толькі пры выкананні ўмовы, вызначанай новай рэдакцыяй пункта 1 пастановы № 744, то бок дзейныя тарыфныя стаўкі (аклады), а таксама стымуляцыйныя і кампенсавальныя выплаты.

Чацвёртае, пры вызначэнні прадукцыйнасці працы ў арганізацыі ўжываецца выручка ад рэалізацыі прадукцыі, тавараў, прац, паслуг ці дададзены кошт на аднаго сярэдняспісавага працаўніка. Выбар паказніка вызначэння прадукцыйнасці працы ўжыццяўляецца арганізацыяй на каляндарны год па ўзгадненні з вышэйшым органам (арганізацыяй). Пры гэтым падрадковае нататка да пункта 1 пастановы № 744 вынята.

Нататка. Разлік дададзенага кошту і прадукцыйнасці працы па

дададзенаму кошту на роўні арганізацыі вырабляецца на грунце

становішчаў, што змяшчаюцца ў Метадычных рэкамендацыях па разліку дададзенай

кошту і дададзенага кошту на аднаго сярэдняспісавага працаўніка

(прадукцыйнасці працы па дададзеным кошце) на роўні арганізацыі,

зацверджаных пастановай Міністэрства эканомікі Рэспублікі Беларусь і

Міністэрствы працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь ад 31.05.2012

№ 48/71.

 

Пастанова № 47 набыло моц пасля яго афіцыйнага апублікавання (змесцавана на Нацыянальным праўным Інтэрнэт-партале Рэспублікі Беларусь 29 студзеня 2015 г., № 5/40053) і шырыць сваё дзеянне на адносіны, што паўсталі з 1 студзеня 2015 г.